Katleen Vrombaut van MEN³ - Ondernemersverhalen #18
Dinsdag 23 november 2021
Ondernemersverhalen - Katleen Vrombaut
Wist je dat een man zich gemiddeld 16.000 keer scheert gedurende een mensenleven? Katleen Vrombaut maakte er haar missie van om het scheer- en verzorgingsritueel voor mannen gezond én eenvoudig te maken. Met haar achtergrond als apothekeres startte ze in 2005 CosMENtis en later ook MEN³ - een 100% Belgisch en wetenschappelijk productgamma voor mannen, met of zonder baard, voor iedereen die een gezonde huid beoogt. MEN³ is het resultaat van onderzoek en expertise, van testen en bijsturen, van passie en doorzetting. Maak kennis met Katleen: dé pionier inzake skincare en huidverbetering voor mannen. Bekijk het interview via YouTube of lees hier alvast enkele highlights.
Hoeveel keer scheert een man zich gedurende een mensenleven?
Katleen Vrombaut verklapt het antwoord: 16 duizend keer! "Weet je wel wat dat is? Dat is veel" zegt ze. "Een huid is niet gemaakt om daar met messen op te zitten. Zeker niet met vijf mesjes." Met wat ervaring in de farmaceutische industrie en apothekeres als huidige job probeert ze de mannenhuid te beschermen tegen agressieve acties, waaronder het baardscheren. "17 jaar ben ik al bezig met mannen bewust te maken dat ze een huid hebben, die verzorgd moet worden." Haar creatie? Een productgamma bestaande uit producten om de mannenhuid te verzorgen en gezond te houden, onder de naam MEN³.
Man, mannelijk, mannelijkst
"Mannen zijn geen vrouwen. Bij mannen moet dat resultaat opleveren, dat moet direct zijn, met twee potjes moeten ze klaar zijn" vertelt Katleen. Zo probeert ze steeds zoveel mogelijk vernieuwende dingen in één of twee producten te steken, een "all-in-on" zeg maar. De drie in MEN³? Een knipoog naar haar filosofie, namelijk "keep it simple". Voor een man moet een huidverzorging zo simpel zijn als 1 .. 2 .. 3. "Eigenlijk is dat man, mannelijk, mannelijkst. Ik heb tot de derde macht geprobeerd kwalitatieve producten te voorzien" vult ze nog verder aan.
"Zo zuiver dat je de ingrediënten zelfs kan drinken!"
"Zo ook weer eens een kronkel geweest van mij" zegt Katleen. Zo had ze namelijk ooit een cadeau-idee voor haar klanten. Ze pakte de ingrediënten van haar producten mee naar de gin-stokerij, die deze omtoverde tot - je raad het - een gin. "Je gelooft het nooit, maar het heeft zelfs prijzen gewonnen." Katleen wilde aantonen dat haar producten zo zuiver zijn dat je ze zelfs kunt drinken. Of het ook een "anti-aging" gin is? Daar zijn we niet zeker van, maar je kan het altijd proberen!
Webhero TV
Binnen de reeks "Ondernemersverhalen" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Ontdek inspirerende verhalen en leer lokale ondernemers kennen.
Ubersuggest handleiding: hoe gebruik ik SEO-tool Ubersuggest voor mijn zoekwoordonderzoek?
Vrijdag 10 maart 2023
Google maakt automatisch een Google Analytics 4 gegevensstream aan. Wat dien je zelf nog in orde te brengen?
Donderdag 16 februari 2023
Waar vind je de oorspronkelijke Webhero Dashboard cijfers terug in Google Analytics 4?
Dinsdag 14 februari 2023
Opgelet voor phishing-e-mails
Dinsdag 31 januari 2023