17 augustus 2021

Annick Haesen en Herwig Neyens van Annick Fashion - Ondernemersverhalen #8


Webhero TV - Ondernemersverhalen

Wat is Webhero TV? Binnen de reeks "Ondernemersverhalen" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Ontdek inspirerende verhalen en leer lokale ondernemers zoals de eigenaars van Annick Fashion kennen. Annick Haesen en Herwig Neyens zijn al meer dan veertig jaar partners in crime, zowel privé als professioneel. De afgelopen tien jaar staken ze al hun energie in Annick Fashion, gekend voor haar betaalbare en modebewuste kledij. Met meer dan tienduizend volgers op Facebook, tweeduizend volgers op Instagram én professionele foto's van zowat elke outfit, slagen ze erin om meer dan €100.000 om te zetten via hun webshop alleen. Hoedje af! 

Onze film crew ging langs bij Annick Fashion om Annick Haesen en Herwig Neyens hun Webhero Award persoonlijk te overhandigen. Neem een kijkje binnen hun winkel, ontdek dé fotograaf achter hun sociale media posts en hun doel voor de toekomst. Geen tijd? We schreven alvast enkele highlights van het interview voor je uit.

Wie is Annick Fashion?

De zaak is gekend voor zijn betaalbare en modebewuste kledij. Zo volgt eigenaar Annick Haesen de nieuwste trends op de voet en stelt ze haar collecties zelf samen. "Door de persoonlijke touches van Annick bij de samenstelling van het assortiment, kan je bij Annick Fashion altijd net iets anders vinden dan wat je in de meeste boetieks vindt." vermeld haar webshop en dat moet kloppen want ze doen het enorm goed! Het leverde hen zelfs de Webhero Award E-commerce Hero met een omzet van 100K op. Volgens co-founder Herwig Neyens een goal die ze ook het komende jaar willen nastreven.

De start van een webshop

Na acht jaar fysiek de klerenwinkel te runnen, besloot het koppel een webshop op te starten. "Eerst hebben we gewerkt in een ander platform, maar Webhero is top. Het grootste pluspunt? Het gebruiksgemak en goeie support. Wanneer we bellen krijgen we altijd direct antwoord. Daarnaast zit de website erg goed in elkaar. Dat werkt allemaal perfect. Nu is het aan ons om mensen er naartoe te brengen."

De fotograaf achter de schermen?

Herwig Neyens houdt zich niet alleen bezig met de webshop, maar is ook de fotograaf  achter alle sociale media posts. Het koppel toverde hun oud werkhuis om tot een fotostudio. "Witte achtergrond, goede belichting en een goed model natuurlijk" vertelt Herwig. In een uur of twee slagen ze erin tien à twaalf outfit foto's te shooten. Klaar voor hun sociale media en webshop. "We hebben zelf gemerkt dat de foto's enorm helpen met de verkoop. Op sociale media springen ze er echt uit wat mensen aantrekt om te klikken en vervolgens op onze webshop terecht te komen."

Quick Questions

Webhero klant sinds? 2019.

Song on repeat? Geen voorkeur (lacht). Alle liedjes van Joe FM. 

Lievelingseten? Italiaans eten, maar vooral pasta. 

Droombestemming? Saint-Tropez.

Bingewatching tijdens de lockdown? "La casa de papel".

Weinig mensen weten: Dat wij al 40 jaar samenwerken.

Meer Webhero TV

Kaat Goelen van Hoy by Kaat - Binnenkijken bij bedrijven #34

In deze laatste episode van het derde seizoen van Webhero TV gaan we op bezoek bij Kaat Goelen van Hoy by Kaat. Drie jaar geleden besloot ze resoluut om het roer om te gooien. Van een commerciële functie en werken in loondienst naar actief en creatief bezig zijn als zelfstandig floriste. En de naam Hoy? Die is net zoals Kaat erg veelzijdig.

27 juni 2023

Kelly Caubergs van FIZIQ - Binnenkijken bij bedrijven #33

Na haar studies startte Kelly Caubergs haar eigen kinepraktijk, maar al snel begon het kriebelen om in te zetten op gezond leven in de brede zin van het woord. Samen met haar man Bert Schouteden richtte ze FIZIQ op, een gezondheidspraktijk waar mensen terecht kunnen voor kinesitherapie, personal training, huidverbetering en voedingsadvies. Ze sloegen de handen in elkaar met het Belgische merk Rainpharma en intussen runnen ze twee succesvolle praktijken in Helchteren en Hasselt én een eigen webshop.

20 juni 2023

Valerie Stoens van Odette Noisette - Binnenkijken bij bedrijven #32

Van granola maken voor het goede doel tot een eigen merk, atelier, belevingswinkel én zomerterras. Valerie Stoens van Odette Noisette schopte het vorig jaar tot Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar na een fantastische kickstart. Wij gingen langs in het atelier van Valerie en mochten helpen bij het rollen van dé publiekslieveling: de Odette Boulette!

13 juni 2023

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x