Annelies Kerckhofs van Millies Kids - Ondernemersverhalen #19
Dinsdag 30 november 2021
Ondernemersverhalen - Annelies Kerckhofs
Van een carrière in het onderwijs naar een carrière als ondernemer. Annelies Kerckhofs stond al twaalf jaar voor de klas toen ze in 2019 afscheid nam van het onderwijs, loopbaanbegeleiding volgde én vervolgens haar eigen kinderkledingwinkel Millies Kids opende. Minder dan een half jaar na de opening stond de eerste lockdown voor de deur, waardoor Annelies meteen uitgedaagd werd om creatief te ondernemen. En de grote droom van deze kersverse onderneemster? Dat Millies evolueert van een Kids Concept Store naar een Family Concept Store. Bekijk het interview via YouTube of lees hier alvast enkele highlights.
Van het onderwijs naar het ondernemerschap!
Dat horen we niet zo vaak en toch heeft Annelies Kerckhofs het gedaan. Na twaalf jaar les geven in Nederlands en Engels besloot ze een carrièreswitch te maken. Ze verwisselde haar bureau en schoolbord voor een kledingzaak vol kinderkledij en meer. "Dat was ook niet zonder slag of stoot. Er is wel wat tijd over gegaan voor ik die beslissing heb genomen, maar ik voelde al een tijdje dat dat onderwijs ... Ik was er wat op uitgekeken" zegt Annelies. Na een loopbaanbegeleiding besloot ze haar eigen ding te doen en opende haar zaak "Millies Kids" in september 2019, te Rumst. Een roeping voor Annelies, maar ook een kleine shock voor haar familie. "Ik kom uit een onderwijzers familie. Die waren in het begin ook een klein beetje geshockeerd van mijn beslissing, maar die hebben mij van in het begin ook wel gesteund."
Wat als je meer gesloten bent dan open met je nieuwe zaak?
Vol moed start je jouw eigen zaak, maar na zes maanden open te zijn breekt het corona-virus los. Daar zit je dan met al jouw stock. Wat doe je dan? "Dat is lichte paniek. Je moet je eigen terug heruitvinden. Je moet heel snel schakelen" vertelt Annelies. Toch had de kinderzaak "chance" (geluk) dat ze een week voordien hun Webhero webshop hadden opgestart. "We hadden heel hard gemerkt via sociale media dat er toch wel vraag was naar verzending en online shoppen, dus zijn we op die kar gesprongen, en dat is onze redding geweest." Tijdens de eerste lockdown bleef Annelies ook niet bij de pakken zitten: van zelf de bestellingen thuis af te zetten - binnen een beperkte straal - tot het aanbieden van "private shopping" bij mensen thuis. "We zijn zowat creatief beginnen nadenken van hoe we hierop konden inspelen. Om ons te onderscheiden van de rest." PS: de "private shopping" is momenteel niet meer beschikbaar bij jouw thuis, maar wel nog achter gesloten deur bij Millies Kids zelf. Boek jouw "Millies momentje" hier.
Annelies Kerckhofs haar grootste ondernemersdroom?
Wat als je mag verder dromen, ongelimiteerd? Vroeg Webhero Jo aan Annelies. "Als ik verder mag dromen, en dat doen we uiteraard, dan wordt Millies geen kids-concept-store meer, maar een family-concept-store" vertelt ze. Annelies haar droom is om verder uit te breiden met een dames- en herencollectie. "Soms zijn dromen bedrog, maar soms komen ze uit" voegt Jo eraan toe. Wij wensen haar in ieder geval enorm veel succes en kijken uit naar die uitbreiding!
Webhero TV
Binnen de reeks "Ondernemersverhalen" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Ontdek inspirerende verhalen en leer lokale ondernemers kennen.
Webhero Awards 2023
Donderdag 30 maart 2023
Ubersuggest handleiding: hoe gebruik ik SEO-tool Ubersuggest voor mijn zoekwoordonderzoek?
Vrijdag 10 maart 2023
Google maakt automatisch een Google Analytics 4 gegevensstream aan. Wat dien je zelf nog in orde te brengen?
Donderdag 16 februari 2023
Waar vind je de oorspronkelijke Webhero Dashboard cijfers terug in Google Analytics 4?
Dinsdag 14 februari 2023